ODSTĄPIENIE OD UMOWY I ZWROTY
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. W terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania towaru Klient będący Konsumentem, jak również Przedsiębiorca na prawach konsumenta* może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zwrocie towaru nabytego od Sprzedawcy bez podania powodu.
1.1 Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest osoba fizyczna nabywająca produkty w sklepie w celu nie związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności gospodarczej.
1.2 Przedsiębiorca bez praw konsumenta - bez prawa odstąpienia od umowy, bez prawa zwrotu towaru jest osoba fizyczna prowadząca działalość gospodarczą związaną z zakupionym towarem a w szczególności zakup pokrywa się z przedmiotem wykonywanej dzialałności gospodarczej wpisanej w CEiDG.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, klient musi poinformować nas w w/w terminie o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub wiadomość na e-mail: sklep@modazcharakterem.pl). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępnego na stronie, jednak nie jest to obowiązkowe. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o Prawach Konsumeta. Oświadczenie należy przesłać na adres: DB Dariusz Jankowski ul. Zachodnia 11/26, 15-345 Białystok lub elektronicznie: sklep@modazcharakterem.pl
3. Termin do odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach od otrzymania towaru - Art. 29 Ustawy O prawach Konsumenta
4. Wraz ze złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrocie towaru Klient zobowiązuje się NIEZWŁOCZNIE dostarczyć towar do Sprzedawcy, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia odstąpienia od umowy na własny koszt. Sprzedawca nie zwraca pieniędzy za koszty zwrotu.
5. Zwrot towaru musi zostać dostarczony na adres Sprzedawcy, tj: DB Dariusz Jankowski ul. Zachodnia 11/26, 15-345 Białystok NIEZWŁOCZNIE, w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy. W przypadku gdy zwrot towaru do DB nie nastąpi w ustawowym terminie - NIEZWŁOCZNIE, nie później niż w ciągu 14 dni - Klient traci prawo do zwrotu towaru.
6. W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy pieniądze niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia otrzymania przez nas towaru z powrotem. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji lub zwrot nastąpi na podany w oświadczeniu rachunek bankowy.
7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru (tak jakby to klient uczynił w sklepie) - Art.34 pkt.4. W tradycyjnym sklepie klient może na żywo sprawdzić produkt, przymierzyć, założyć ale nie nosić i chodzić w nim, nie użytkować.
7.1 Jeśli zwracany towar nosi ślady użytkowania powoduje to utratę wartości zwracanego produktu i w związku z tym należy się sprzedawcy rekompensata pieniężna, potrącenie ze zwracanej kwoty.
7.2 Jeżeli produkt jest tak zniszczony, że nie nadaje się do dalszej sprzedaży, równoznaczne to jest, że zostało utracone 100% wartości towaru.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY I ZWROT TOWARU NIE PRZYSŁUGUJE
1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
ZWROT TOWARU, ZAKUPÓW
Klient może dokonać zwrotu zakupionych produktów bez podawania przyczyny jeśli jest konsumentem w myśl ustawy. Na podjęcie tej decyzji i zwrot - klient ma do 14 dni od momentu odstąpienia od umowy.
1. Zwrotu zakupów Klient dokomuje na własny koszt, który nie podlega zwrotowi.
2. Nie przyjmujemy przesyłek wysyłanych za pobraniem.
3. Jeśli klient otrzyma rabat za zakupy liczony od wartości zakupów - rabat ten jest likwodowany, jeśli zakupy pomniejszone o zwrot nie kwalifikują do określonego rabatu.
4. Jeśli klient otrzyma gratis do zakupów - zwracając produkt zwraca otrzymany gratis.
5. Jeśli klient kupi produkt w zestawie, komplecie a zwróci tylko część zestawu - straci prawo do zniżki wynikającą z kupna zestawu, kompletu. Kwota zwrotu zostanie pomniejszona o różnicę pomiędzy ceną produktu w zestawie, komplecie a ceną produktu poza kompletem, zestawem.
6. Zwracany towar należy zabezpieczyć i spakować. Można użyć do tego opakowania, w któtym towar klient otrzymał (jeśli nie jest porwany, zniszczony). W przypadku wykorzystania opakowania w/w należy usunąć starą etykietę nadawczą - aby przesyłka nie zaginęła.